پرسش های متداول

یادگیری مهارت زبان دوم در سنین کودکی بسیار بالاست.به این معنی که کودکان در سنین خردسالی توانایی زیادی در یادگیری آواها را دارند و به سادگی آواها ی زبان دوم را می آموزند (لازم به یادآوری است که کودکان قبل از چهار سالگی نباید  هیچگونه آموزش مستقیمی داشته باشند) هرچه سن بالاتر برود  توانایی یادگیری زبان دوم کمتر می شود..یادگیری حروف الفبا از سن 9 سالگی و بعد از تسلط به زبان مادری صورت می گیرد و از 4 تا 9 سالگی آموزش فقط به صورت مکالمه،شناخت حروف و اعداد رنگ ها و مکالمه های ساده است. لازم به ذکر است که بزرگسالان توانایی بالاتری در درک قواعد و گرامر زبان دوم دارند .

بهترین سن یادگیری بر اساس کتب زبان دبیرستان دوره ی اول،سن 10 سال است .دانش آموزانی که هیچگونه آموزشی قبل از سال هفتم ندیده اند با مشکلات بسیاری مواجه و بعضا از یادگیری درس زبان گریزان می شوند به این دلیل که محتوی کتاب  درسی  سال هفتم بر این اساس تهیه شده که زبان اموز حداقل 4 ترم زبان گذرانده است.

 

یک آموزشگاه خوب چند ویژگی اساسی دارد.

1.سیستم مدیریتی هوشمند.

2.مدرسین با سابقه و دارای مدرک تدریس معتبر 

3.پاسخگو بودن به سوالات والدین و زبان آموزان

4.کنترل و نظارت بر عملکرد زبان آموز در طول ترم و در صورت بروز مشکل ارتباط با والدین در جهت رفع مشکل

5.برگزاری به موقع کلاس و اطلاع به موقع از کنسلی کلاس حداقل 24 ساعت قبل از کلاس

 

پاسخگو بودن-کتاب های به روز و محتوی محور و رسیدن به نتیجه ی مورد نظر در مدت کوتاه-کنترل و نظارت بر عملکرد زبان آموزان- قرار دادن زبان آموز بر اساس سطح و در نظر گرفتن شرایط سنی بدون در نظر گرفتن منافع آموزشگاه.( بعضا در آموزشگاه بزرگسالان با نوجوانان در یک کلاس مشغول زبان اموزی هستند)  داشتن مدرسین حرفه ای و با اخلاق که با انگیزه بوده و مدام در حال آپدیت کردن اطلاعات خود باشند-(بعضا مدرسینی هستند که مطابق این استاندارد نیستند و آموزشگاه می بایست  نسبت به جایگزین کردن مدرس در اسرع وقت  اقدام نماید) برگزاری آزمون مصاحبه و کتبی با رعایت استاندارد و در تاریخ مشخص شده در ابتدای هر ترم.

 

 براساس به روز بودن کتاب ،سن و بررسی رده سنی  و میزان هماهنگی با گروه هدف ( زبان زایا و در حال تغییر است و کتاب های آموزشی باید به روز، محتوی محور بوده و مطالب و محتوی بر اساس سن زبان آموز باشد. بعضا دیده می شود در بعضی آموزشگاه ها برای سنین نوجوان کتاب خردسالان و بلعکس و برای نوجوانان سطوح بزرگسالان تدریس می شوند. )

 

زبان آموزی پروسه ای طولانی است و تنها زبان آموزانی در این پروسه به موفقیت  می رسند که صبر و حوصله و تلاش مستمر داشته باشند و به قول معروف رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.

بهترین روش یادگیری زبان از طریق بازی و فعالیت های آموزشی هدفدار است چرا که ما انواع مختلفی از روش های یادگیری داریم که مدرس  حرفه ای بعد از شناخت کامل سبک های یادگیری زبان آموان کلاس  نسبت به تنظیم برنامه ی آموزشی و لسن پلن خود اقدام میکند.

زبان آموزانی که بین ترم هایشان وقفه می افتد از چند جهت متضرر می شوند. به دلیل اینکه در کشور ما کودکان و نوجوانان را ه های ارتباطی کمی با زبان دوم دارند مطالب آموخته شده بعد از مدت زمان کوتاهی فراموش می شود و بعد از مراجعه احتمال اینکه زبان آموز در ترم پایین تر قرار بگیرد زیاد است.

بنابر این از دست دادن زمان و هزینه دو موردی هستند که زبان آموز با وقفه انداختن بین ترم های آموزشی باید متحمل شود.

اولین و مهمترین عامل انگیزه، اشتیاق و هدفمند بودن خود زبان آموز است. دومین عامل یادگیری با منابع و کتاب های محتوی محور و سومین مورد  داشتن مدرس دوره دیده وآشنا به اصول تدریس و در نهایت همراهی و نظارت آموزشگاه و والدین.